Hoppa till innehåll

Citavi

Referenshantering, kunskapsorganisation och uppgiftsplanering

Citavi kombinerar referenshantering och kunskapsorganisation. Med Citavi, kan du söka efter resurser från hela världen, skapa uppgifter, analysera texter, spara citat och idéer, skapa konturer för utkast och skriva rapporter, artiklar eller böcker.

Citavis kategorier, grupper, filter och sökning hjälper dig att hitta exakt den litteratur och information du behöver effektivt och säkert.

Citavi erbjuder möjligheten att lagra och dela din information både på din server, på ditt skrivbord eller i molnet.

Info

Vad är Citavi?


Importera

Har du redan många källor, eller arbetade du med ett annat referensverktyg? Det är enkelt att lägga till PDF-filer, dokument, böcker och referensbibliotek som du redan måste Citavi, oavsett format! För många typer av källor, Citavi kan automatiskt lägga till citatinformationen. Citavi hjälper dig också att hitta ytterligare källor online eller i programmet.

  • Dra PDF-filer till ditt projekt eller importera en eller flera mappar samtidigt. Citavi lägger automatiskt till citatinformationen.
  • Med Citavis importfilter kan du lägga till källor från vilket annat referenshanteringsprogram som helst.
  • Citavi importerar referenser i RIS-, BibTeX-, ENW-format, Excel-tabeller, Word-bibliografier etc.
  • För böcker anger du bara ett ISBN eller annan identifierare och Citavi hämtar sin information, tillsammans med omslagsbilden, abstrakt och nyckelord, om sådana finns.
  • Office dokument och bildfiler kan också hanteras med Citavi.

  • Surfa och spara: när du hittar en bok, artikel eller webbsida online, använd Picker-tillägget för Chrome, Firefox, och Edge för att snabbt skicka sin information och all tillgänglig fulltext till Citavi.
  • Väljaren identifierar ISBN och DOI på webbsidor och skickar referensinformationen till ditt projekt.
  • Väljaren kan också skicka webbsidor och PDF-filer i fulltext till Citavi.
  • På nyhetssajter hämtar Väljaren metadata från sidan och skapar automatiskt en PDF av artikeln.
  • Webbinnehåll ändras ofta. Citavi låter dig spara en kopia av en webbsida som en PDF i ditt projekt.

Sök onlinedatabaser i Citavi eller i din webbläsare

Sök i fritt tillgängliga databaser, bibliotekskataloger och forskningsdatabaser som din organisation har licensierat – utan att lämna Citavi.

  • Spara sökfrågor du använder ofta och undvik att importera dubbletter.
  • Lägg till referenser från Google Scholar, PubMed och alla andra forskningsdatabas online med ett exportalternativ.
  • Citavi sparar en lista över dina importer. Du kan alltid kontrollera var, när och med vilka söktermer du gjorde en sökning och se referenserna du lagt till.

Nyheter

Nya funktioner i Citavi 6



Arbeta effektivt

Oavsett om du bara behöver en snabb bibliografi, du söker i ett teambibliotek med 20,000 XNUMX källor eller om du vill hålla reda på anteckningar, Citavis verktyg hjälper dig att arbeta snabbare och mer effektivt.








Se den stora bilden

Stora projekt med massor av källor kan kännas överväldigande. Dela upp ditt arbete i uppgifter, håll reda på viktig information från dina artiklar och sålla igenom dina källor för att hitta de du verkligen behöver – ensam eller i ett team.








Datasäkerhet på ett enkelt sätt

Citavi ger dig möjlighet att lagra din information på din egen server istället för i molnet. Individer kan också välja mellan lokala och onlineprojekt. Citavi skapar automatiskt säkerhetskopior så att du aldrig förlorar din information.








Skriv med stil

Säg adjö till bortkastad tid med att formatera citat och bibliografier. Citavi erbjuder över 10,000 XNUMX citeringsstilar: APA, Chicago, MLA, Turabian, etc., etc. Behöver du en som inte finns där? Du kan skapa det själv!

Systemkrav

Systemkrav



Citavi 6 Desktop

  • Windows 10 eller 8 med .NET Framework 4.8
  • Windows Server 2016, 2012, 2008 R2 med .NET Framework 4.

Du har nu möjlighet Citavi Word Add-In är ett tillägg för Microsoft Word 2019, 2016, 2013 och 2010 (32 bitar eller 64 bitar för alla versioner). Med Word-tillägget kan du infoga referenser och citat från din Citavi projekt till Word. Bibliografin genereras automatiskt.

Citavi DBServer

  • En uppdaterad server-PC med minst 8 GB RAM.
  • Microsoft SQL Server-versioner från och med SQL Server 2008 R2 eller senare.
  • Tillräckligt med diskutrymme för Citavi projekt och bifogade filer.

Citavi web

  • Citavi Web låter dig arbeta var du än har internet, på alla operativsystemstem, oavsett om det är Mac OS, Windows, eller Linux. Allt du behöver är en aktuell webbläsare.

Licens

Licensalternativ

  • Enanvändarlicenser
  • Fleranvändarlicenser
  • Studentlicenser
  • Sitelicenser
  • Perpetual och prenumerationer

Alla licensalternativ kan installeras både på office dator och hemdator för licensägaren/slutanvändaren.

Kontakta oss för hjälp med att välja det bästa licensalternativet för din organisation!

Support

Support

Alfasoft tillhandahåller gratis teknisk support till alla våra kunder.

Beskriv ditt problem så detaljerat som möjligt när du kontaktar vår support. Kom ihåg att alltid informera om ditt serie-/licensnummer, produktversion och ditt operativsystem.

Vi rekommenderar även dessa onlinesupportsidor och resurser: